BOUQETJE

een reis naar optimisme

Rook dagboek: Dag 4

Een reactie plaatsen

NicotinellDonderdag, 1 september, ben ik begonnen met nicotine pleisters. 21 Milligram elke 24 uur. Op het laatst rookte ik zelfs sigaren omdat ik mijn sjekkies niet meer proefde.

Afijn, mijn SMR-coach heeft deze pleisters voor mij geregeld. Ik heb wekelijks telefonisch contact met hem maar momenteel valt er niets op aan te merken en zijn de gesprekken kort. Ik heb geen last van bijwerkingen, ook heb ik geen ontwenningsverschijnselen of sterke drang om te roken en ben verrassend vrolijk.

Mijn vriend rookt zelfs in mijn bijzijn waar ik weinig last van ervaar. Het enigste wat ik daar op aan te merken heb is dat het niet volgens afspraak gaat: hij zou ook stoppen maar wou het op eigen houtje doen (wat hem nu dus tegenvalt).

Het valt mij, tot nog toe, allemaal reuze mee. Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat wanneer ik ga afbouwen en het zonder pleisters moet doen, maar voor nu ben ik tevreden.

Auteur: Ayana

Mama, kunstschilder, tekenaar, dichter, web- & grafisch design.

Geef een reactie

