BOUQETJE

een reis naar optimisme

Eigen Dieet: Meer uitleg

Een reactie plaatsen

In mijn vorige blog bericht liet ik weten dat ik een dieet ging beginnen die ik zelf geïmproviseerd heb, het leek in eerste instantie wat behoeftig dus wil ik er wat dieper op in gaan. Let wel, ik ben geen voedings expert of iets dergelijks, ik probeer ook maar wat maar probeer het wel gezond te houden (lees: niet uithongeren) terwijl ik afval.

ontbijtVoor ontbijt begin ik graag met de ingrediënten magere yoghurt, aardbei en banaan. Ook lekker is kiwi met banaan. Hiervan maak ik soms een smoothie of eet het gewoon met stukjes door de yoghurt. Ik voeg niets toe, geen suiker of zoetstof. Het is makkelijk klaar te maken en goed te eten.

Als ik vóór de lunch of anderzijds tussendoor al een beetje trek krijg dan pak ik een handjevol druifjes en smikkel die lekker op. Voor de lunch maak ik meestal hetzelfde klaar of ik maak een havermout pannenkoekje met kaneel.

’s Avonds hou ik mijn maaltijden vrij gewoon, soms is dat simpelweg groente vlees enAvond maaltijd aardappelen maar dan kijk ik wel naar hoeveel aardappelen ik neem, zorg ik dat het vlees mager is en neem ik extra groente. Eén van mijn favoriete maaltijden is pasta salade met fusilli pasta, olijfjes, kip, wat kaasblokjes en rucola sla.

Verder probeer ik veel water te drinken, ik waag af en toe wel een sapje maar niet te veel, en ja koffie.. van de koffie kan ik echt niet afblijven. Ik voeg hier echter niets aan toe, gewoon een zwart bakje koffie.

Ik hoop dat ik hier mee wat twijfels en andere vraagtekens heb weggenomen. En ik sta altijd open voor adviezen of dergelijke tips dus schroom niet. 🙂

Auteur: Ayana

Mama, kunstschilder, tekenaar, dichter, web- & grafisch design.

Geef een reactie

