BOUQETJE

een reis naar optimisme

Stress? Stop met roken!

Een reactie plaatsen

Source: Google.Nee, dat denkt niemand. Ik ook niet.

Ik ben een stress gevoelig persoon, één van de vele, en een echte stress roker, met zovelen. Ook ben ik niet rijk en rookwaar wordt steeds maar duurder. Voor ons wordt het nu onbetaalbaar en wij moeten stoppen, of eigenlijk, ik rook te veel om het betaalbaar te houden. Zonder sjekkie tussen mijn vingers, voel ik mij niks; ik word (extra) somber, heb nergens meer zin in, ik word kattig/onuitstaanbaar, zoek ruzie..- het roken onderdrukt volgens mij een heel naar persoon nu ik er zo over nadenk!

Afijn, mijn vriend heeft voor mij een coach geregeld die mij gaat helpen stoppen met roken. Dat is iets nieuws en iets wat ik nog niet eerder geprobeerd heb. Wij hebben dan telefonisch contact wat gecombineerd kan worden met nicotine-vervangende hulpmiddelen of medicijnen op recept. De 25ste van deze maand is het eerste consult. Ik ben zeer benieuwd. Ik hoef nog niet gestopt te zijn, dus ik zit nu nog aan een sigaartje (bij elke stop-poging ga ik zwaarder roken, ben ooit begonnen met half-zware shag) en wil dit uiteindelijk, onder die begeleiding, gaan afbouwen.

Ik zie er erg tegen op.

Wordt vervolgd.

Auteur: Ayana

Mama, kunstschilder, tekenaar, dichter, web- & grafisch design.

Geef een reactie

